Ce TRUCURI folosesc Magazinele în ziua de azi! Nu știai asta.

Ai avut vreo dată senzaţia vânzătorii devin dintr-o dată mai prietenoşi şi mai sociabili? Dacă da, atunci este clar a început sau v-a începe sezonul cumpărăturilorÎn ziua de azi toate magazinele apelează la diferite strategii pentru ai convinge pe clienţi cheltuiască cât mai mulţi bani. Această strategie a devenit de mult un joc psihologic, ofertele ţise par mai atractive decât sunt ele cu adevărat, iar dacă nu eşti atent cumperi mai mult decât ai nevoie.

Coşurile pentru cumpărături, preţurile cu “99” la sfârşit, mărfurile scumpe aşezate în raft la nivelul ochilor, sunt strategii gândite de comercianţi. Pe perioada vânzărilor au nevoie de strategii noi care le sporească vânzările. Cele mai multe magazine din România ridică preţurile înaintea unei “super reduceri” aibă după de unde taie, genul Black Friday.

Comercianţii din occident folosesc alte practici. Una dintre acestea este poziţionarea unui produs foarte scump lângă unul foarte ieftin. O pereche de pantofi de 100 Euro, pusă lângă altă pereche de pantofi de 150 Euro v-a părea mai ieftină, clientul crezând are în faţă o Ofertă Specială.

Hipermarketurile apelează la altă strategie. Acestea transformă cumpărăturile într-un fel de joc. Produsele la preţuri reduse nu sunt toate aşezate într-un singur loc, acestea sunt răsfirate prin tot hipermarketul. Cumpărători plimbânduse degeaba printre raioanele cu produse la preţ întreg.

Trucuri psihologice folosesc şi magazinele online. Ele asigură transport gratuit în perioadele cu reduceri, însă cer condiţia plasării unei comenzi minime. Pentru a beneficia de transport gratuit, clienţii cumpără mai mult decât le trebuie, şi astfel cheltuie mai mult decât dacă ar fi cumpărat un singur produs şi ar fi plătit transportul.

loading...

Sursă articol.