O analiza detaliata a compozitiei chimice a micilor fragmente de sare gema (halit) de culoare albastra si purpurie recoltate din cei doi meteoriti, denumiti Monahans si Zag, a dezvaluit existenta unor compusi organici complecsi, precum hidrocarburi si aminoacizi, potrivit unui studiu ce a fost publicat miercuri in revista americana Science Advances.

“Este cu adevarat pentru prima data cand am gasit materie organica din abundenta, asociata cu apa in stare lichida, care sunt cruciale pentru originea vietii si originea compusilor organici complecsi din spatiu”, a declarat coordonatorul studiului, Queenie Chan, profesor de stiinte planetare la Open University din Marea Britanie.

Fragmentele organice recuperate din alti meteoriti nu au furnizat nicio dovada care sa ateste existenta vietii in afara Terrei, a explicat Queenie Chan.

Insa daca viata exista intr-adevar in anumite forme si tipologii in Sistemul Solar la distante relativ accesibile fata de Terra, atunci acesti meteoriti continand cristale de sare gema cresc posibilitatea de a capta acele forme de viata sau biomolecule in interiorul cristalelor respective, a explicat coordonatoarea studiului.

Cei doi meteoriti care contin cristale de sare gema cu diametre de doi milimetri au fost conservati la Johnson Space Center, un centru spatial administrat de NASA.

Una dintre aceste roci spatiale s-a prabusit pe Terra in apropiere de un teren de baschet pentru copii in statul american Texas in martie 1998, iar cealalta in Maroc, in august 1998.

Micile cristale ce contin fragmente de materii organice in stare solida si apa in stare lichida masoara o fractiune din diametrul unui fir de par uman. Oamenii de stiinta estimeaza ca ele dateaza din “copilaria” Sistemului Solar, adica din urma cu 4,5 miliarde de ani.

Cercetatorii au observat o diferenta frapanta in ceea ce priveste compozitia de aminoacizi intre cristale si meteoritii in care acestea au fost gasite, indicand faptul ca cele doua structuri au origini diferite.

Sursa FOTO. Cititi continuarea si mai multe informatii interesante pe portalul yoda.ro