AUZI şi TU un ŢIUIT în URECHI? Să ştii că nu eşti singurul – Ce trebuie să faci …

Tiuitul in ureche, cunoscut si ca tinitus, este de obicei un simptom al unor tulburari ale urechii si poate fi o problema pe termen scurt sau una care dureaza ani de zile. Tratamentul implica, in general, determinarea cauzei si rezolvarea problemei, desi motivul uneori poate fi dificil de determinat.

S-ar putea sa fii singurul care aude acel zgomot in urechi, dar asta nu inseamna ca esti singur. Un nou studiu publicat in Jama ORL a descoperit ca 1 din 10 adulti sufera de tinitus, sau de perceptia unui sunet care de fapt nu exista in realitate.

In cazul unui numar mare de oameni, acest sunet este asemenea unui bazait ascutit. Altii aud un vuiet scazut, batai repetate sau clic-clic.

Din pacate, pentru cele mai multe cazuri cronice, nu exista nici un tratament, asa cum subliniaza Asociatia Americana a Tinitusului. Cu toate acestea, exista anumite masuri pe care le puteti lua pentru a gestiona simptomele. Dr. Sarah Mowry, profesor asistent la Institutul ORL din Cleveland, Ohio, ofera cateva sfaturi esentiale pentru oricine este deranjat de acest zgomot, scriu cei de la e-dimineata.ro citând health.com

1. Incearca sa-l maschezi

In cazul in care intampini probleme de concentrare sau de odihna, porneste zgomotul alb. Poti sa folosesti o masina de sunet, un ventilator sau chiar televizorul la un volum redu. “Acest zgomot iti ajuta creierul sa ascunda zgomotul fantoma si astfel sa fie mai putin neplacut”, explica Dr. Mowry.

2. Elibereaza-te de stres

Tinitusul poate reprezenta un semn transmis de organismul tau prin care iti spune ca este timpul sa faci o pauza, spune dr. Mowry. “Pacientii mei de multe ori spun ca nu inteleg de ce sunetul este atat de intens astazi, iar apoi se dovedeste ca acestia sunt stresati si nedormiti.”, spune Dr. Mowry.

Atunci cand pui tehnicile de management al stresului in practica, cum ar fi exercitiile de respiratie sau de stretching inainte de culcare, vei descoperi ca zgomotul nu este la fel de intens.

3. Ia in considerare biofeedback

In cazul in care masurile obisnuite de eliminare a tensiunilor acumulate nu te ajuta prea mult, s-ar putea sa doresti sa arunci o privire si asupra terapiei biofeedback-ului, in care esti invatat cum sa controlezi reactia fizica a organismului la stres.

Dr. Mowry compara unele cazuri de tinitus cu durerile fantoma (sau cu senzatia perceputa intr-o parte a corpului ce a fost amputata); atunci cand pacientul sufera de tinitus in urma pierderii auzului, explica ea, se poate ca “propriul creier sa incerce sa completeze informatiile lipsa” cu un zgomot fantoma. “Pentru acesti pacienti, facem forte multe sedinte de biofeedback,” spunea ea.

4. TRT

O combinatie de biofeedback, psihoterapie si terapie prin muzica, terapia de reconversie profesionala (TRT) este o alta optiune pentru pacientii care se lupta sa traiasca cu acest zgomot, pune dr. Mowry. Poate fi dificil sa gasiti un practicand, avertizeaza ea si nu poate fi acoperit de planul de asigurare. Dar, cand nimic altceva nu a functionat, TRT mai poate oferi in continuare sperante si exista sansa sa faca o mare diferenta.

5. Protejeaza-ti urechile

“Tinitusul devine din ce in ce mai rau pe masura ce pierderea auzului se agraveaza”, explica Dr. Mowry. Asta inseamna ca este foarte important sa se acorde o atentie deosebita protejarii urechilor atunci cand stii ca vei fi expus unui zgomot puternic. Dr. Mowry recomanda luarea unor precautii cum ar fi dopuri de urechi in timpul uscarii parului cu uscatorul de par sau atunci cand mergi la un concert sau la un club. Un studiu publicat luna trecuta a constatat ca doar 12% din cei care merg la un concert experimenteaza tinitus in cazul in care poarta dopuri de urechi, comparativ cu 40%
in comparatie cu persoanele care nu au folosit nici un fel de protectie.

Sursă FOTO. Citiţi mai multe informaţii interesante pe portalul e-dimineata.ro