
🕒 Timp de citire: 3 min
Într-un sat din județul Buzău, o femeie a luat o decizie curajoasă care a schimbat cursul vieții ei. Lăcrămioara Avramescu, o româncă care a lucrat ca badantă în Italia timp de 17 ani, s-a întors acasă pentru a-și îndeplini visul antreprenorial: deschiderea propriului magazin alimentar sub franciza „LaDoiPași”. Inspirată de dorul de casă și de o reclamă televizată văzută în timpul șederii sale în Italia, Avramescu a pus bazele unei afaceri de succes.
Povestea sa captivantă face parte din campania „Vis de Antreprenor”, inițiată de METRO România, informează Economedia.ro
Avramescu a plecat în Italia la vârsta de 24 de ani, cu speranța unei vieți mai bune și cu puține cunoștințe de limbă străină. Munca grea și determinarea au fost pilonii pe care și-a construit drumul în țara străină. De la îngrijirea persoanelor în vârstă la absolvirea cursurilor de specializare pentru a lucra în azile, Avramescu și-a croit drumul spre o viață mai bună.
În timpul șederii sale în Italia, a întâlnit și pe viitorul său soț, un român stabilit de mult timp în Peninsulă. Impulsionați de dorul de casă și de dorința de a-și construi un viitor în România, cei doi au hotărât să se întoarcă în satul natal.
„Publicitatea văzută pentru franciza LaDoiPași ne-a inspirat să transformăm un spațiu disponibil într-un magazin alimentar. Cu această idee în minte, ne-am întors acasă”, a povestit Avramescu.
Deschiderea magazinului LaDoiPași în decembrie 2021 a reprezentat împlinirea visului său antreprenorial, chiar în mijlocul pandemiei COVID-19, când lucrurile nu mergeau bine pentru ei în Italia.
Deși începutul nu a fost lipsit de provocări, de la birocrația din România până la competiția locală și lipsa de experiență în domeniul comerțului, sprijinul și sfaturile echipei METRO au fost cruciale în pregătirea magazinului pentru deschidere.
„Am primit sfaturi valoroase de la METRO despre organizarea magazinului și gestionarea stocurilor. Primele două săptămâni au fost cu noi zi de zi”, a menționat Avramescu.
Cu toate provocările și orele lungi de muncă, satisfacția vine din aprecierea clienților, care caută produse de calitate chiar și în contextul creșterii prețurilor.
„Cu toate că suntem un magazin mic, clienții ne apreciază pentru calitatea produselor noastre și pentru serviciile personalizate. E clar că românii sunt interesați de produse de calitate la prețuri accesibile”, a adăugat Avramescu.
În ciuda concurenței și a provocărilor, sentimentul de a fi acasă și de a investi într-un vis face toate eforturile să merite.
„Am făcut alegerea corectă de a emigra în acel moment când în țară nu se putea clădi un viitor. Lucrurile s-au schimbat, acum avem o afacere, pornită de la un vis, în care investim toată energia”, a concluzionat Avramescu.
Povestea lui Lăcrămioara Avramescu demonstrează că curajul, determinarea și dorința de a face o schimbare pot transforma visurile în realitate, oferind inspirație și speranță celor care îndrăznesc să urmeze propriile lor vise antreprenoriale.
Citiți mai multe informații interesante despre comunitatea românilor din străinătate pe portalul rotalianul.com
[social_sharing_buttons]